Κυριακή, 3 Ιανουαρίου 2016

Συμπτωματικός αντιπαραλληλισμός 2016


Ώρα τρεισήμιση το απόγευμα στην Πλατεία Τραφάλγκαρ του Λονδίνου και σουρούπωνε κιόλας. Ψιλόβρεχε. Η γυναίκα μου και εγώ είχαμε δώσει ραντεβού με την κουμπάρα μας από την Αθήνα κάτω από το πανύψηλο χριστουγεννιάτικο δέντρο, που χαρίζει κάθε χρόνο η Νορβηγία στη Μεγάλη Βρετανία. Στο λεγόμενο τέταρτο βάθρο της πλατείας πήρε το μάτι μου το σκελετό του αλόγου. Αυτό το τέταρτο βάθρο φτιάχτηκε το 1841 σαν βάση για έφιππο ανδριάντα του βασιλιά Γουλιέλμου Δ΄ αλλά ο ανδριάντας δεν φτιάχτηκε ποτέ. Τα τελευταία χρόνια στο βάθρο εναλλάσσονται κάθε ενάμιση χρόνο έργα σύγχρονης τέχνης. Στα υπόλοιπα τρία στέκονται οι στρατηγοί Χάβελοκ και Νάπιερ, και ο βασιλιάς Γεώργιος Δ΄, πάνω σε άλογο και ντυμένος Ρωμαίος.

Ο σκελετός του αλόγου έχει στο στήθος του κορδέλα, που προβάλλει ηλεκτρονικά τις τελευταίες τιμές του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου. Χαρισμένο Άλογο λέγεται το έργο και είναι πραγματικά δώρο του Χρηματιστηρίου. Τα δόντια του φαίνονται, χωρίς να χρειαστεί να του ανοίξει κανείς το στόμα, σκελετός γαρ. Το αν τα κοίταξε ο Δήμαρχος του Λονδίνου δεν το γνωρίζω, πάντως τα αποκαλυπτήρια του γίνανε τον περασμένο Μάρτιο.

‘Βγάλε φωτογραφία το άλογο,’ είπα στη γυναίκα μου, ‘να φαίνεται και ο Νέλσον’. Όχι πως έχω αδυναμία στο θριαμβευτή της Ναυμαχίας του Τραφάλγκαρ. Μάλλον τον λυπάμαι έτσι που κατάντησε, στυλίτης στην κορφή της θεόρατης κολόνας, να τον φυλάνε κάτι υπερφυσικών διαστάσεων λιοντάρια μην τολμήσει να κατεβεί. Αφού όμως μιλάμε για χαρίσματα ας θυμηθούμε πως του είχανε κάμει δώρα οι Ζακυνθινοί – όχι βέβαια όλοι αλλά έτσι του είχανε πει: ένα ξίφος με χρυσή διαμαντοστόλιστη λαβή και μία κομψή ράβδο, δηλαδή μπαστούνι, με επίσης χρυσή λαβή, στολισμένη με διαμάντια. Ο λόγος ήταν η περιφανής νίκη του στο Νείλο απέναντι στους άθεους Γάλλους Καρμανιόλους. Είχε έτσι αρμενίσει ανεμπόδιστος στο Τζάντε ο Ρώσος ναύαρχος Φιοντόρ Ουσακώφ, με Ρώσικα και Τούρκικα καράβια, να σώσει την ντόπια νομπιλιτά από τη Γαλλική πανούκλα. Μιας και το ’φερε η κουβέντα, το σπαθί έχει πλέον χαθεί αλλά το ραβδί πουλήθηκε σε δημοπρασία στο Sothebys πριν από μια δεκαετία για 220 000 λίρες. Και επειδή ξέρω πως η περιέργεια μερικών από σας δεν έχει όρια, ορίστε και φωτογραφία του από τον οίκο δημοπρασιών.



Ζήτησα από τη γυναίκα μου να βγάλει το σκελετό φωτογραφία γιατί μου θύμισε πως και στη Ζάκυνθο την τελευταία διετία χαρίστηκαν κάποια αγάλματα. Τρείς μέρες νωρίτερα, παραμονή Πρωτοχρονιάς, ένας παλιός, πολύ αγαπητός φίλος μου είχε στείλει πρόσφατη φωτογραφία του ενός, έτσι όπως τη βλέπετε παρακάτω. Επειδή λίγο μετά τα αποκαλυπτήρια του το Σεπτέμβριο του 2014, από την χαρίεσσα τότε υπουργό Τουρισμού, περιτριγυρίστηκε, όπως και ολόκληρη η Πλατεία Σολωμού, από δίμετρους τσίγκους και παρέμεινε μέχρι πρόσφατα αθέατο και ξεχασμένο, να εξηγήσω πως πρόκειται για άγαλμα εμπνευσμένο από το έργο του πατέρα της Ανατομίας Ανδρέα Βεσάλιου.


Το άλλο άγαλμα που μας χαρίστηκε ήταν μια μπρούτζινη προτομή του μεγάλου Κινέζου φιλόσοφου Κομφούκιου. Το στόμα του είναι ερμητικά κλειστό, έτσι δεν μπορούσαμε να δούμε τα δόντια του. Στήθηκε πάραυτα στην παραλία, στο πλάτωμα του Αγίου Λουκά. Επειδή υποψιάζομαι πως πρέπει να είναι ένα από τουλάχιστον δύο χιλιάδες αυθεντικά αντίγραφα, θα ήταν ενδιαφέρον να μαθαίναμε που αλλού έχει χαρίσει τέτοια η αδελφή Κινεζική επαρχία Σαντόνγκ. Να βρούμε δηλαδή, με πόσες εκατοντάδες πόλεις και επαρχίες της υφηλίου μας μας ενώνουν αδελφικοί Κομφουκιανοί δεσμοί. Να φτιάξουμε μια παγκόσμια αδελφότητα με όλες αυτές βρε αδελφέ. Όλο και κανένα τουρίστα θα προσελκύσουμε ... Να ζητήσουμε από τους Κινέζους και μια προτομή του Μεγάλου Τιμονιέρη, του Μάο. Πρέπει να υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες αυθεντικά αντίγραφα, κάποιο θα τους περισσεύει. Έχουμε έτοιμη κατάλληλη τοποθεσία να τη στήσουμε, τον ... Κόκκινο Βράχο. Εναλλακτικά στην Τσίμα του Πόρτου με ένα μεγάλο πηδάλιο.

Το μνημείο για το Βεσάλιο πάντως το κοιτάξαμε στα δόντια, περιέχει βλέπετε νεκροκεφαλή, και για πολλούς και διάφορους λόγους φούντωσε μεγάλη αντίδραση από πολλούς. Πρώτα απ’ όλα, στο μικρό διάστημα που μπορούσε κανείς να το προσεγγίσει το Σεπτέμβριο του 2014, οι Ρώσοι τουρίστες κάνανε ουρά μπροστά του για να φωτογραφηθούνε. Αντίθετα οι μόνες ουρές που κάνανε κοντά στην προτομή του όψιμου Αγίου Φιοντόρ Ουσακώφ ήτανε για ταξί και λεωφορεία. Τέτοια ασέβεια και περιφρόνηση στο πρόσωπο Ορθόδοξου αγίου, και μάλιστα αγίου στον οποίο υποτίθεται πως χρωστάμε ευγνωμοσύνη, δεν χωνεύεται εύκολα.

Ύστερα, εκτός από νεκροκεφαλή το άγαλμα περιέχει ανδρικό μόριο, δηλαδή πουλού στο τοπικό ιδίωμα. Που; Στη μεγαλύτερη πλατεία της Χώρας, σαράντα μόλις μέτρα από τον ανδριάντα του Σολωμού.  Φρίκη! Που νομίσανε πως ζούμε; Στην κλασσική αρχαιότητα ή στην Αναγέννηση; Ούτε οι αθεόφοβοι οι Λονδρέζοι δεν βάλανε πουλού στην Πλατεία Τραφάλγκαρ. Δηλαδή βάλανε αλλά με εύσχημο τρόπο, αλληγορικά. Βάλανε ένα γαλάζιο κόκορα, που λέγεται στη γλώσσα τους ‘μπλου κοκ’, που σημαίνει και πουλού μπλάβη. Για να καταλάβετε τι εννοώ δείτε τη φωτογραφία από το BBC.


Ε, μετά από τόσους ‘–ισμούς’ που ανακαλύψαμε εμείς οι Έλληνες ανακαλύψανε και οι Άγγλοι έναν, τον πουριτανισμό. Τι να μας πούνε τώρα κι αυτοί; Έχουνε ιδέα τι συνάδει με την τοπική τους αρχιτεκτονική; Βάλανε το σκελετό του αλόγου, σε λίγο θα βάλουνε και γαϊδουροκεφαλή. Όταν εμείς γράφαμε Ύμνους στην Ελευθερία αυτοί είχανε σκλαβώσει το μισό πλανήτη. Εμείς είμαστε απόγονοι ευπατρίδων, όχι ανθρακωρύχων. Το ότι και οι τρεις μεγάλοι μας ποιητές εγκατέλειψαν τη Ζάκυνθο, και οι δύο από τους τρεις πέθαναν στην Αγγλία, είναι ατυχέστατη σύμπτωση. Σιγά μην ξέρουνε οι Λονδρέζοι τι τους γίνεται. Δείτε τι βάλανε στο τέταρτο βάθρο πριν λίγα χρόνια, μια ανάπηρη γυναίκα σε προχωρημένη εγκυμοσύνη.



Όχι κύριοι, η Ζάκυνθος δεν θα ακολουθήσει αυτό το δρόμο. Οι Ζακυνθινοί ξέρουνε πολύ καλά τι ταιριάζει στον τόπο τους και μαθαίνω πως έχει ήδη παρθεί η απόφαση το μνημείο του Βεσάλιου να απομακρυνθεί, όχι μόνο από την Πλατεία Σολωμού αλλά και από τη Χώρα – να κρυφτεί στο νοσοκομείο, στο Γαϊτάνι. Ας είναι ευχαριστημένοι οι Βέλγοι δωρητές που δεν θα καταλήξει στο Λαγανά, να του φοράνε προφυλακτικά οι μεθυσμένοι έφηβοι μέχρι να κλαπεί για παλιοσίδερα να ησυχάσουμε.

Εγώ τους τα είχα πει το φθινόπωρο του 2013 στην Αμβέρσα. Θέλανε να τοποθετηθεί στη Στήλη των Πεσόντων. Τους εξήγησα γιατί δεν γινόταν αυτό και το καταλάβανε. Τότε ρωτήσανε αν θα μπορούσε να μπει στην Πλατεία Σολωμού. Γνωρίζοντας τη Ζάκυνθο και τους Ζακυνθινούς τους είπα ότι δεν είναι καλή ιδέα και αντιπρότεινα να μπει στη θέση της προτομής του Βεσάλιου, πίσω από τον ΟΤΕ. Η προτομή θα μπορούσε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο ή κοντά στη θέση της Σάντα Μαρίας. Συμφώνησαν με αυτή την ιδέα. Την άνοιξη του 2014 στη Ζάκυνθο πληροφορήθηκα έκπληκτος ότι θα έμπαινε στην πλατεία και το θέμα είχε κλείσει. Έλα όμως που όπως αποδεικνύεται δεν είχε κλείσει ...


Γνωρίζουμε πολύ καλά εμείς οι Ζακυνθινοί πως ο χρυσός αιώνας του νησιού μας ήταν ο 19ος. Το ότι κουμάντο στη Ζάκυνθο για πάνω από το ήμισυ του αιώνα κάνανε οι Άγγλοι είναι και αυτό ατυχέστατη σύμπτωση. Οι Άγγλοι άλλωστε, απ’ ότι φαίνεται, έχουν μια ροπή προς τη συμφιλίωση με τον 21ο αιώνα. Εμείς επιμένουμε, και θα επιμένουμε, στο 19ο. Μας είχε μπει ο αιώνας εκείνος με την ευλογία του Αγίου Φιοντόρ Ουσακώφ και συνολικά μας πήγε καλά. Βοήθεια σας λοιπόν ο Άγιος Φιοντόρ ο Ρώσος και το 2016 θα είναι Καλή Χρονιά! Εξάλλου, με τα μυαλά που κουβαλάμε, η μοίρα μας είναι προδιαγεγραμμένη. Και φαίνεται, εδώ και πολλά χρόνια.



15 σχόλια:

  1. Δύο λόγια μόνο:
    Σε χαίρομαι φίλε μου! Χαίρομαι τη προσπάθεια να φέρεις την Άνοιξη παλεύοντας μέσα στη χιονόπτωση. Αγάντα γιατί η ιστορία μας διδάσκει ότι πάντοτε σε τούτο τον τόπο θα υπάρχουν Έλληνες του πνεύματος να αντιστέκονται σε "Θερμοπύλες".
    Και τους έχουν ανάγκη αυτά τα νησιά μα και αυτή η χώρα όσο ποτέ.
    Καλή χρονιά .
    Καλή συνέχεια.

    Υ.Γ.
    Και μια και αναφέρεσαι στον Ουσάκωφ αν έχεις χρόνο ρίξε μια ματιά σε ένα Κεφαλλονίτικο σατυρικό άρθρο για κάποιο σκάφος από τον τότε στόλο του, με καντήλια και λείψανά του (έτσι λέγανε οι επιβαίνοντες) που ναυάγησε πριν ένα χρόνο στο Αργοστόλι.
    «Και οι βαρδιάνοι γίνανε πλέον Ουσακοφιάνοι» http://www.kolivas.de/archives/202443

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σπύρο μου μη με ηρωοποιείς, να 'χεις την υγειά σου, να 'χω και 'γώ τη δική μου. Ξέρεις τι παθαίνουνε όσοι κάνουνε αντίσταση. Δεν το βούλιαξα εγώ το Ρούσικο καράβι, μα τον Άγιο, οι Κεφαλλονίτες το βουλιάξανε. Να, γλέπεις τώρα που με 'καμες ρου(σ)φιάνο;

      Διαγραφή
  2. Επειδή πολλοί θέλουνε να φύγει η προτομή του Κομφούκιου από την πλατεία του Αγ. Λουκά, και επειδή δεν βλέπω να χτίζεται γέφυρα στο ποτάμι του Αγ. Χαράλαμπου χωρίς ξένα κεφάλαια, παρ' όλες τις προσπάθειες του Άκη, προτείνω στους αδελφούς Κινέζους να χρηματοδοτήσουν νέα γέφυρα, κι εμείς να στήσουμε την προτομή του Κομφούκιου από τη μία είσοδο, και την προτομή του Μάο από την άλλη.
    Επίσης, ο δήμαρχος μπορεί, τώρα που η πλατεία Σολωμού είναι υπό κατασκευή, να φτιάξει από ένα βάθρο σε κάθε γωνία της, για να έχουμε κι εμείς τέταρτο βάθρο, άσχετα αν αυτό μας δημιουργήσει άλλα προβλήματα (ο καθένας θα θέλει το νόννο του ή το νουνό του στο βάθρο).

    Καλή χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκτός αν δεν βάλουμε άλλο βάθρο, το Μάο στη θέση του Σολωμού και θα έχουμε Κόκκινη Πλατεία δίπλα στον Κόκκινο Βράχο. Θα πήξουμε στα γουάν (έτσι δε το λένε το νόμισμα τους;). Καλή σου Χρονιά επίσης!

      Διαγραφή
  3. Παυλάκη χρόνια πολλά, με λίγη χρονοκαθυστέρηση. Εκουβέντιαζα τα παραπάνω σου γραφτά με μία παλαιά φιλενάδα μου την Πιερρίνα, αν την είχες ακουστά, που στην εποχή της είχε με την αδρεφή τσης κάτι καταστήματα στην Αθήνα. Με την εμπειρία μιας ζωής μου είπε πως στη Ζάκυθο μούσκουλα και παϊδια τα έχουμε για τσι μανέστρες και τα αυγολέμονα και τσου κοκκόρους τσου κάνουμε σάρτσα κι όχι στάτουες. Α, κι ότι ας γενούμε Λόντρα στα αποδέλοιπα πρώτα, και κατόπιν να μοστράρουμε όχι του Πατέρα τση Ανατομίας, του νόννου τση μπισνόννας του τη στάτουα με πελερίνα και κοντοβράκι. Ευτά και Καλός μας Χρόνος στη μπλογκόσφαιρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει και μια άλλη λογική:
      Άμα του άλλου του βάλεις χαλιά στο σπίτι θα προσέχει να μη πατάει σκατά και λάσπες, ενώ άμα περιμένεις να κάμει το ίδιο χωρίς κίνητρο και γνώση τση διαφοράς μια ζωή λασπωμένος και σκατωμένος θα είναι. Τώρα άμα έτσι του αρέσει να ζει τον αφήνεις στην ευτυχία του, αλλά το Λόντρα στα υποδέλοιπα θα σου μείνει και εσένα όνειρο σιόρα μου.
      Όλα δυστυχώς έχουνε μια πολύ απλή σειρά λογικής.
      Όπως παράδειγμα τώρα που πεινάω περισσότερο θα ήθελα το κοκόρι σοφιγάδο παρά στάτουα.
      Χα χα χα χα.
      Καλή σας χρονιά.

      Διαγραφή
    2. Κουμπάρε δεν ξέρει πως μιλείτε στα μέρη σας, αλλά εδωπά σιόρες λέμε τσι κυράδες. Άμα έχεις δωμένο να λένε καμμία σόρα στα μέρη σου Don, να ΄την τηράξεις καλύτερα, άμα τηνε καταφέρεις να τση βγάλεις ... το κότολό.
      Φαίνεται πως είσαι αφέντης από τις πολιτείες που έχει το νησί σου το Ληξούρι και τσου άλλους τόπους και δεν έχεις δει τι γένεται άμα βρέσκεται ο άλλος σε χρεία να έμπει από τα λιοστάσια και τσι αυλές. Μεγάρι να τού 'χεις στρωμένο πεύκι θα στο πατήσει με τσι γαλόσες ... για να κάμει τη χρεία του, παναπεί, ο καψερός, και μέσ' τα μούτρα σου, κι όχι πίσω από την πλάτη σου, τόμου το έχει ανάγκη.

      Διαγραφή
    3. Μακάρι σιορ Βασιλάκη, Καλός μας Χρόνος σε ούλα. Η φιλενάδα σου η Πιερρίνα είχε σπετσιαλιτά σε ένα μούσκουλο μοναχά, έτσι λένε οι κακές γλώσσες, και δεν ήξερε ούτε από μανέστρες ούτε από αυγολέμονα. Γιατί να καμώνεται πως ξέρει από ούλα; Αλλιώτικα θα αισθανότανε μειονεκτικά να αντιτεθεί σε ένα τάγκαρο σαν εμένανε; Σπεργέντσα ζωής δεν έχουμε εμείς; Μην ακαρτερούμε πως η Ζάκυθος θα γένει Λόντρα, ούτε Φλωρεντία ήτουνα ποτές, μα δεν είναι κρίμας να πηγαίνει συνέχεια πισωκώλου; Να μη θέλουμε να μάθουμε τίποτα και να ξεστραβωθούμε επειδής βεραμέντε τα ξέρουμε ούλα; Και μη δεν είναι ευτούνη η μεγάλη δύναμη τση τέχνης, να βάνει τσου αθρώπους να κουβεντιάζουνε; Να ρωτάνε και να ψάχνουνε; Να μαθαίνουνε; Να σκέφτουνται; Τι να τηνε κάμω μία προτομή του νόννου μου; Για να κορδώνουμαι; Και τι να τήνε κάμω μία προτομή του τάδε που δεν τηνε προσέχει κανένας εξόν και την έχουνε χέσει πατόκορφα τα πιτσούνια;

      Διαγραφή
  4. Μαθαίνουμε, ολοένα, μη σκιάεσαι. Για το τι ήτουνα η Πιερρίνα βλέπω πως είσαι κατατοπισμένος, μα δεν αντιτέθηκε η καψερή, μην την παρεξηγάς. Κανένας δεν ξέρει τα πάντα, ευτό είναι βέβαιο. Αλλά το ότι δεν είσαι τάγκαρος -και δεν σε είπε και κανένας απ' όσο ξέρω- νομίζω πως φαίνεται. Δεν χρειάζονται γενεαλογίες τέτοια ώρα. Όσο για τσι στάτουες, αυτή είναι η μοίρα τους, να είναι ... χρησμένες από πιτσούνια -που δεν πολυέχουμε στη Ζάκυθο για διακοσμητικά στη Χώρα, δεν είμαστε δα και Syntagma Sq.- και άλλα πουλιά -που έχουμε και μας περισεύουνε. Το τι σπερίρει ο καθείς για το βίο το καλώς σεβγάμενο τόμου δεν βλάφτει παραέξω. Η Ζάκυνθος στην Τοσκάνη δεν θα ήταν παρά χωρίο. Αλλά εκεί που εβρέθηκε Φλωρεντία ήταν -ακόμα και στα χωρία τσης βρίσκεις μικρούς Μποτιτσέλι, αν αναλογιστείς τους διθυράμβους που έχουν γραφτεί για τον Φ. Κόντογλου με τα ξεράματά του. Α, κι ένα λ΄ούρτιμο: αν υπάρχει Ζακυθινός και κυρίως Ζακυθινιά που να μη ξέρει από μανέστρες και αυγολέμονα, να πάει να αλλάξει τα χαρτία του να γράφεται ό,τι θέλει, γιατί Ζακυθινός δεν είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα η Πιερρίνα είναι η τελευταία που θα είχε πρόβλημα με την ανθρώπινη ανατομία. Και βέβαια δεν πίστεψα το αντίθετο. Μποτιτσέλι υπάρχουνε σε ούλο τον κόσμο, τίποτα δεν είναι στο αίμα και στο DNA τω Ζακυθινώνε. Η Ζάκυθος βρέθηκε Φλωρεντία εδεπά επειδής είχε πάρε-δώσε με Ταλιάνους, Ιγγλέζους και λοιπά. Άμα δεν εμάθαινε από ευτούνους δεν θα ήτανε πούπετα. Τώρα άμα μου λές πως οι κοκόροι είναι για σάρτσα ή κρασάτοι και όχι για στάτουες τι μου λες; Πως προβληματίστηκες; Α, και να μην το ξεχάσω, σιχαίνουμαι το αυγολέμονο. Δεν μπορεί να είμαι Ζακυθινός. Και δε μου αρέσει το ούζο, ούτε τζογάρω. Δηλαδή ούτε Έλληνας είμαι. Καληνύχτα.

      Διαγραφή
    2. Εξέχασες ορέ να κόψεις και τον σιορ Διονύση από τσου καραγκιοζοπαίχτες γιατί όλη η Ελλάδα σχηματίζει λάθος εντύπωση για τσου Ζακυνθινούς.
      Και να βγάλεις και τον απόπατό σου όξου από το σπίτι όπως παλιά που δεν είχανε νερό, αλλά τουλάχιστο άφησε εκειό το τσόλι που έβανε η νόνα σου όξου από τη πόρτα να καθαρίζεις τα παπούτσια μετά το λιτρουβιό.

      Διαγραφή
  5. Εγώ μήτε λητρουβάρης ήμουνα και ευτό που λες δεν τό 'χω ακουσμένο στα δικά μας μέρη. Ξέρω πως αντίς ήρθε στα δικά σας μέρη ο αμπασιατόρος τση Υπερπόντιας Δύναμης και τον εταήσατε στο καλύτερο και πίλιο φαμόζο μαγέρικο τση νότιας νήσου σας -τη βορινή μερία την έχει μονοπόλιο ξέρουμε πία, τόμου τρώει ούλο το Holywood έδεκει και τση είπε πως αποπατούνε οι αθρώποι- και η γυναίκα του εγύρεψε τη χρεία τσης την έστειλε στον καλαμιώνα και ακροβολιστήκανε τα γεράκια τση Σιάς Άης Έης για να αποπατήσει η αμπασιαδούρα την Κεφαλονιά. Εγώ το κάνω και με τσιπουργέλους ολοένα πάνου από το κεφάλι μου σαν κι εκιούς που σας πουλήσαμε τότενες, φαρτσομονετάριοι. Εμείς νερό είχαμε και από τη στέρνα και από το πηγάδι και από το Πόρτο όπου εστέρναμε κάτι λιόζουμα σαν κι εσέ. Εμάς μας ξέρει ούλη η Ελλάδα. Αμή εσάς που σας ξέρει τι καλοπλερωτάδες είσαστε που αφήνετε απλέρωτο τον κοσΜΑΚΗ ο κόσμος κι η οικουμένη; Επειδή έδωπα το κάναμε σαν τη στάση βεραμέντε του Σταυρού και τση Σκάλας που κάματε αντίσταση, παναπεί διαγούμισμα και ρισάλτο, και γι' αγάπη του Παύλου, σβήσε ευτό που είπες για τη Νόννα μου που είχε πατεράκη που ήγλεπε τη Σάντα Μαρία δεκαοχτώ χρόνια μαζί με έναν ξαδρεφό του από μιαν περιτοιχισμένη αυλούλα (να ρωτήσεις τον Παυλάκη να σου πει που τα ξέρει τι αυλούλα ήταν ευτή) και σβήνω και το δικό μου και κουβέντες με εσέ δε γυρεύω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ό,τι έγραψε η αφεντία μου δεν ήτανε για την αφεντία σου σιόρε μου (έδεπα οι σιόροι και οι σιόρες είναι προσωνύμια ευγενείας) αλλά για ούλους, άραγε το φταίξιμο είναι τσι αφεντίας σου όπου κάτι δε νογάρισες και σάματι δεν υπάρχει χρεία να αναμασήσω τσου λόους μου.
    Ούτε και την αρχική ορμήνια για τα «πεύκια και τα αποχωρητήρια» νογάρισες και μπέρδεψες το απαντητικό σου. Πάει πιο αλάργα ο νους όπως και το άρθρο.
    Τώρα τί πάει καλύτερα αηπάνουθέ σας και τί απουκάτουθέ μας είναι συζήτηση για τα μπάζα.
    Και να νογάς ότι κάποτε σε ένα σχολαρχείο Αθηναίικο ήμουνα ομοθράνιος με κάποιο γνωστό Ζακυνθινό χωρίς κανένα πρόβλημα, χωρίς ιδιαίτερη αδυναμία στα αυγολέμονα, αλλά στο ουζάκι «κολλητοί».
    Άμα ακόμη δε νογάρισες λεύτερος να τα ανεβοκατεβάσεις εσύ ούλα τουλάιστο τση πάρτης μου.
    Χαιρετάω και δε κόβω τσι κουβέντες με κανένα γιατί γεννήθηκα άνθρωπος ΛΕΥΤΕΡΟΣ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιττό να πω ότι η κουβέντα σταματάειεδώ.

      Διαγραφή
  7. Δε μιλούμε την ίδια γλώσσα, έκαμε ο Θέος.
    Λέγε λοιπόν να λέω να ιδούμε τι θα έβγει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία από το http://pampalaia.blogspot.com/ χορηγείται με άδειαCreative Commons Αναφορά προέλευσης - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Μη εισαγόμενο .